Sulatatud metalliosakesed tahkestuvad koheselt, kui need maanduvad alusmaterjalil, mida tavaliselt eelnevalt puhastatakse abrasiivpulbriga. Abrasiivpulbriga puhastatud pind pakub täiuslikku eeldust hästikinnituva kattekihi loomiseks.
Metalliseerimisel pihustamisparameetreid saab muuta, loomaks tekstuuriga kattekihte, mis pakuvad eri tasemel haakumist, mis sobib avalikele kõndimisteedele läbi kahvelsõiduki laadimisrampide. Mõnedes kasutuskohtades isoleeritakse lakk tootega kattekihid pärast metalli pihustamist, et takistada oksüdeerimist ja seeläbi tagada pikema ajalisem esteetiline välimus.
Kuna soojusenergia sulatatud osakeses on väike võrreldes pihustatud aine hulgaga, eraldab protseduur alusmaterjalile väga vähe kuumust (tavaliselt märgatavalt vähem kui 100°C). Kuna kaetud osade temperatuuritõus on minimaalne, ei esine reeglina kuumusest tingitud deformatsiooni. See on peamine eelis võrreldes kuumtsingivanni kastmisel.
Termiline pihustamine on tehnoloogia, mis kaitseb ja suurel määral pikendab terve rea toodete eluiga kõige vaenulikemates keskkondades ja olukordades, kus kattekihid on pika eluea jaoks üliolulised. Metalliseeritud kattekihtide valik on tohutu, kuid selle võib jagada kaheks põhikategooriaks. Need on viimistluskattekihid nagu korrosioonivastased või dekoratiivsed kattekihid ja tehnilised kattekihid nagu kulumiskindlad ja termilise barjääriga kattekihid.
Kõik termilise pihustamise meetodid hõlmavad väikeste sulatatud osakeste toimetamist ettevalmistatud pinnale, kus need kinnituvad ja moodustavad pideva kattekihi. Sulatatud osakeste saamiseks on vaja soojusallikat, pihustatavat ainet ja projektsioonimeetodit. Kokkupuutel osakesed lamenduvad pinna peale, tahkestuvad ja seostuvad mehaaniliselt, esmalt karedaks muudetud alusmaterjaliga ja siis üksteisega, kui kattekihi paksus suureneb.